Naam:
Foto’s:
176
Video’s:

Over mij

Wandelen is leuk. Wandelen als pelgrim tussen andere pelgrims is bijzonder. De meestgelopen pelgrimsroute is de Camino Francès, van Saint Jean Pied de Port in de Franse Pyreneeën naar Santiago de Compostela. De meeste pelgrims doen dit in één keer en hebben daar een week of zes, soms zeven, voor nodig. Sommigen doen het in delen en komen dus na de laatste etappe in Santiago aan om de felbegeerde Compostela te bemachtigen. Ik doe het anders. Vorig jaar heb ik de laatste 300 kilometer van de Camino Francès gelopen, vanaf Léon, gedeeltelijk met mijn zusje Petra, gedeeltelijk alleen en de laatste dagen met Sjaak, mijn man. Het was een geweldige ervaring, reden waarom ik het dit jaar nog eens dunnetjes over ga doen. Dit keer begin ik in Saint Jean Pied de Port. Het is de bedoeling dat ik – samen met Petra – in 9 dagen naar Logroño loop.

Over mijn reis

In 2018 van Léon naar Santiago de Compostela. In 2019 van Saint Jean Pied de Port naar Logroño. De volgorde klopt dus niet en Santiago zal ik dit jaar niet bereiken, maar ik hoop mezelf toch weer even onder te kunnen dompelen in die wonderbaarlijke caminowereld: afzien, genieten, contact maken, lachen, ontroerd worden, kortom al die dingen die van een mens een pelgrim maken.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: