Veel beter!

28 mei 2018 - O Pedrouzo, Spanje

Lieve vrienden en familie,

Dank voor al jullie medeleven, beterschapswensen en aanmoedigingen. Ik kan jullie zeggen: ze hebben geholpen. Gisteravond kroop ik om 4 uur ‘s middags meteen na aankomst in bed en ik heb bijna ononderbroken geslapen tot de volgende ochtend. Eten kon ik niet; bij het idee alleen al werd ik nog misselijker. Vanmorgen had ik eigenlijk nog steeds dat gevoel van ‘la-me-met-rust’ en ‘la-mij-maar-liggen’. Maar ja, Santiago roept, dus toch maar uit bed gekomen en een paar hapjes toast geprobeerd.

Sjaak was ook vandaag weer zo lief om mijn rugzak te dragen. Voor de duidelijkheid: ik heb een serieuze, volwassen rugzak, gevuld met alles wat een dame onderweg maar nodig kan hebben. Hij weegt dan ook 10 kilo, misschien nog iets meer als ook mijn vest erin zit. Sjaak heeft een soort babyrugzakje van nog geen 3 kilo. Een extra t-shirt, een onderbroek en een paar sokken, dat is het wel zo’n beetje. Je begrijpt dat ik meteen ’ja’ zei op zijn aanbod om te ruilen. En zo gingen we vanmorgen op pad. Ik nog met het idee dat we na een paar kilometer waarschijnlijk wel zouden stoppen, want ik was nog behoorlijk gammel.

Maar het viel mee. We deden rustig aan, de weg was redelijk vlak en het was prettig weer: droog, halfbewolkt en niet te warm. Bij de eerste stop at ik een banaan en een stukje toast en bij de tweede stop kreeg ik zelfs een bakje yoghurt naar binnen. En voor dat we het wisten hadden we de eerste 10 kilometer erop zitten. De overige 10 kilometer ging het alleen maar beter. Het laatste halfuur heb ik zelfs m’n eigen rugzak weer gedragen. En vanavond heb ik zowaar een half pizzaatje naar binnen gewerkt, al kwam me dat wel op een flink portie buikgerommel te staan.

Morgen nog één echte etappe tot Monte do Gozo, de ’berg van de vreugde‘, vanwaar we Santiago al kunnen zien liggen. En woensdag lopen we dan in anderhalf uur de stad binnen. Eerlijk gezegd ben ik daar wel aan toe. Pelgrimeren is leuk en bijzonder, maar ik ben nu wel even uitgewandeld.

1. Tineke:
    28 mei 2018
    Lopend beter worden kan dus ook 😊🙏
  2. Ineke Wenting:
    28 mei 2018
    Goed te horen! Een glorieuze laatste etappe en intocht in Santiago!👍🙋
  3. Dick:
    28 mei 2018
    Veljkkig. Was gisteren toen ik het hoorde even o gerust, maar gelukkig toch geen Poolse toestanden. Nog veel wandelplezier de laatste 2 dagen.
  4. Dick:
    Correctie: Gelukkig en ongerust 😊
  5. Ada:
    28 mei 2018
    Wat fijn dat je weer op de been bent Jenny. 😊 Veel succes en plezier bij de laatste loodjes! 🍀
  6. Tineke van Meer:
    28 mei 2018
    Fijn te horen dat het allengs beter gaat. Op naar de laatste loodjes samen!
  7. Petra:
    28 mei 2018
    Gelukkig. Mochten jullie toch nog wat willen wandelen aan de kust maar er niet naartoe willen lopen dan hier een tip. Bus naar finesterre en daar overnachten en de zon in de zee zien zakken, daarna in 2 dagen wandelen naar muxia (kan ook in 1 dag maar 2 dagen is relaxter en er schijnt een prachtige overnachtingsplek te zijn halverwege aan het strand) , dan overnachten in muxia en de volgende dag per bus terug naar Santiago.
  8. Ula:
    28 mei 2018
    Jenny,wat fijn dat je opgeknapt bent. Eerlijk gezegd was ik ook een beetje ongerust gisteren.
    Jullie hebben een gewandeld vandaag en jullie hebben alle tijd ,maar je wilt toch naar de finish toe.
    Het lijkt me een unieke moment om daar in Santiago naar zoveel gelopen km de beruchte diploma te halen.
    Wat zou Blanca blij zijn om jullie weer te zien.
    Welterusten en morgen fijne wandeling 🦋
  9. Janny:
    28 mei 2018
    Wat fijn Jenny dat het weer goed gaat! Zo vlak voor Santiago moeten stoppen gunt niemand jou!! De laatste loodjes... zet hem op!
  10. Iris:
    29 mei 2018
    Succes met de laatste loodjes!👍
  11. Nicolien:
    29 mei 2018
    Jenny, veel succes maar ook plezier met de laatste stappen!
  12. Marja:
    29 mei 2018
    Fijn dat het je beter gaat. Zo mooi dat je deze reis samen met Sjaak, op jullie heel eigen manier , hebben gemaakt! Nog even en dan heb je je doel bereikt! Veel succes en plezier.
  13. Jeannette Ipenburg:
    29 mei 2018
    Nog even doorbijten Jenny !
    Met de finish bijna in zicht en Sjaak aan je zijden komt het vast goed 😆
    Veel succes !! 😚😚
  14. Piotr:
    29 mei 2018
    Na een nachtrust en je sterke wil is het je gelukt verder te wandelen. Klasse.
    Ik ben blij dat het beter gaat.
    Morgen Santiago.